Kaip savarankiškai diagnozuoti 7 dažniausias kavos aparatų gedimus Klaipėdoje ir kada kviesti specialistą
Kodėl verta mokėti atpažinti kavos aparato problemas
Rytinė kava – tai ne tik įprotis, bet daugeliui klaipėdiečių tikras ritualas, be kurio sunku įsivaizduoti dieną. Todėl, kai kavos aparatas ima streikuoti, tai gali rimtai sugadinti nuotaiką. Gera žinia ta, kad nemažą dalį problemų galite identifikuoti patys, o kai kurias net išspręsti be specialisto pagalbos.
Klaipėdoje, kaip ir visoje Lietuvoje, kavos kultūra auga sparčiai. Namuose vis dažniau galima rasti ne tik paprastas kavos virimo mašinėles, bet ir pusgautomačius ar net visiškai automatinius aparatus. Kuo sudėtingesnis įrenginys, tuo daugiau dalykų gali sutrikimai. Tačiau nebijokite – daugelis gedimų turi aiškius simptomus, kuriuos atpažinti nėra sunku.
Šiame straipsnyje apžvelgsime septynias dažniausias kavos aparatų problemas, su kuriomis susiduria Klaipėdos gyventojai. Sužinosite, kaip jas atpažinti, ką galite padaryti patys ir kada tikrai verta kviesti profesionalą. Juk kartais bandymas sutaupyti gali kainuoti dar brangiau.
Problema nr. 1: Aparatas visai neįsijungia arba neveikia ekranas
Tai viena iš labiausiai nervinančių situacijų – paspaudžiate mygtuką, o nieko nevyksta. Prieš panikuojant ir skambinant remonto meistrams, verta patikrinti keletą akivaizdžių dalykų.
Pirmiausiai įsitikinkite, kad aparatas tikrai prijungtas prie elektros lizdo ir kad pats lizdas veikia. Gali skambėti juokingai, bet praktika rodo, kad apie 20% skambučių dėl „neveikiančių” aparatų baigiasi būtent šia problema. Ištraukite kištuką ir įkiškite į kitą lizdą, kurį tikrai žinote veikiantį – pavyzdžiui, į tą, kuriame įkraunate telefoną.
Jei aparatas vis tiek neįsijungia, patikrinkite saugiklius elektros skyde. Klaipėdoje, ypač senesniuose namuose, elektros instaliacija kartais būna jautri, ir galingesnis aparatas gali išmušti saugiklį. Tai ypač aktualu, jei tuo pačiu metu naudojate kelis galingus prietaisus.
Dar viena dažna priežastis – aparato vidinis saugiklis. Kai kurie modeliai turi apsauginį mechanizmą, kuris išsijungia esant perkaitimui ar trumpajam jungimui. Tokiu atveju aparatui reikia laiko atvėsti. Pabandykite palikti jį išjungtą 30-60 minučių.
Jei ekranas neveikia, bet girdite, kad aparatas veikia (girdi vandens siurblio garsą ar kitus mechanizmus), problema gali būti elektroninėje plokštėje arba pačiame ekrane. Tokiu atveju jau reikės specialisto pagalbos. Šiuolaikiniai kavos aparatai turi sudėtingą elektroniką, ir bandymas taisyti ją patiems gali sukelti dar didesnę žalą.
Problema nr. 2: Kava teka per lėtai arba lašais
Šis gedimas yra vienas dažniausių ir dažniausiai susijęs su kalkių susikaupimų. Klaipėdos vanduo, nors ir geresnės kokybės nei daugelyje Lietuvos miestų, vis tiek turi tam tikrą kietumo lygį, kuris laikui bėgant sukelia nuosėdų.
Jei pastebėjote, kad kava pradėjo tekėti lėčiau nei įprastai, pirmiausia atkreipkite dėmesį į tai, ar aparatas neprašo nukalkinimo. Daugelis šiuolaikinių modelių turi specialų indikatorių, kuris praneša, kada reikia atlikti šią procedūrą. Deja, daugelis vartotojų šį signalą ignoruoja, kol problema tampa akivaizdi.
Nukalkinimą galite atlikti patys, naudodami specialius nukalkinimo tirpalus. Klaipėdoje juos galite įsigyti beveik kiekviename buitinės technikos ar namų apyvokos prekių parduotuvėje. Svarbu naudoti būtent kavos aparatams skirtus produktus, o ne universalius rūgštis ar namines priemones kaip actas – jos gali pažeisti aparato vidines dalis.
Nukalkinimo procesas paprastai užtrunka 20-40 minučių ir aprašytas aparato instrukcijoje. Jei jos nebeturite, dažniausiai instrukcijas galima rasti gamintojo svetainėje. Procedūra paprastai apima tirpalo įpylimą į vandens rezervuarą, programos paleidimą ir kelių ciklų atlikimą su grynu vandeniu po to.
Tačiau jei nukalkinimas nepadėjo, problema gali būti gilesnė. Galbūt užsikimšo pats kavos išleidimo antgalis, filtras ar net vidiniai vamzdeliai. Kai kuriuos dalykus galite išvalyti patys – pavyzdžiui, nuimamą kavos išleidimo sistemą galima išplauti šiltu vandeniu su šiek tiek indų ploviklio. Bet jei problema išlieka, jau reikės profesionalios pagalbos.
Problema nr. 3: Aparatas veikia triukšmingai arba skleidžia keistus garsus
Kavos aparatas niekada nebus visiškai tylus – vandens siurblys, malūnėlis, slėgio sistema – visa tai skleidžia tam tikrą triukšmą. Tačiau jei įprastai tylus aparatas staiga tapo triukšmingu arba pasigirdo visiškai nauji, neįprasti garsai, tai signalas, kad kažkas negerai.
Vienas dažniausių triukšmo šaltinių – oras vandens sistemoje. Tai gali nutikti po ilgesnio aparato nenaudojimo arba po vandens rezervuaro ištuštėjimo. Sprendimas paprastas: paleiskite aparatą be kavos, kad jis praleistų vandenį per sistemą. Paprastai kelių ciklų pakanka, kad oras išeitų ir aparatas vėl veiktų normaliai.
Jei girdite girgždėjimą ar trinties garsus, problema gali būti mechaninėse dalyse. Automatiniuose aparatuose, kurie turi integruotą kavos malūnėlį, dažnai pasitaiko, kad tarp girnų įstringa koks nors kietesnis dalykas – akmenėlis, kietas kavos grūdas ar net smulki metalinė drožlė. Jei turite prieigą prie malūnėlio (kai kuriuose modeliuose jį galima nuimti), patikrinkite, ar ten nieko nėra. Tačiau būkite atsargūs – girnos aštrūs ir jautrios.
Stiprus vibruojantis ar drebantis garsas gali reikšti, kad atsilaisvinęs koks nors vidinis komponentas arba kad aparatas nestovi stabiliai. Patikrinkite, ar aparatas stovi ant lygaus paviršiaus ir ar visi išoriniai elementai (vandens rezervuaras, kavos atliekų konteineris) gerai įstatyti.
Labai svarbu: jei girdite aiškų elektrinį ūžesį, cypimą ar jaučiate degėsių kvapą – nedelsiant išjunkite aparatą iš elektros tinklo ir kreipkitės į specialistą. Tai gali būti elektros problemos požymis, o su elektra eksperimentuoti pavojinga tiek jums, tiek aparatui.
Problema nr. 4: Iš aparato teka vanduo arba jis prapliupia
Vandens nutekėjimas – tai problema, kurią reikia spręsti nedelsiant, nes drėgmė gali sugadinti ne tik patį aparatą, bet ir jūsų virtuvės baldus ar net sukelti elektros problemų.
Pirmiausia nustatykite, iš kur tiksliai teka vanduo. Dažniausiai problema būna viename iš šių taškų: vandens rezervuaro srityje, kavos išleidimo vietoje, aparato apačioje arba iš užpakalinės dalies.
Jei vanduo teka iš rezervuaro srities, patikrinkite, ar rezervuaras teisingai įstatytas. Daugelyje aparatų rezervuaras turi specialius sandarinimo žiedus, kurie laikui bėgant gali nusidėvėti ar pasislinkti. Išimkite rezervuarą, apžiūrėkite sandarinimo elementus ir įsitikinkite, kad jie švarus ir nepažeisti. Kartais užtenka tiesiog gerai nuvalyti ir teisingai įstatyti rezervuarą atgal.
Kavos išleidimo vietoje atsirandantis vanduo gali būti normalus reiškinys – po kavos paruošimo visada lieka šiek tiek lašų. Tačiau jei vanduo teka srovele arba susikaupia dideliais kiekiais, problema gali būti pažeistame sandariklyje ar neteisingai įstatytame kavos išleidimo modulyje.
Vanduo aparato apačioje dažnai atsiranda dėl perkrovimo. Daugelis aparatų turi specialų padėklą, kuris surenka perteklinį vandenį ir kavos atliekas. Jei šio padėklo reguliariai neištuštinsite, jis perpildomas ir vanduo pradeda tekėti. Tai ne gedimas, o tiesiog priežiūros trūkumas.
Tačiau jei vanduo teka iš aparato vidaus, matote drėgmę ant sienelių ar užpakalinės dalies, tai jau rimtesnė problema. Gali būti pažeisti vidiniai vamzdeliai, sandarikliai ar net vandens siurblys. Tokiu atveju savarankiškai taisyti nerekomenduojama – geriau kvieskite specialistą. Klaipėdoje yra keletas gerų kavos aparatų remonto centrų, kurie greitai identifikuos ir išspręs problemą.
Problema nr. 5: Kava išeina per karšta arba per šalta
Kavos temperatūra – tai ne tik komforto klausimas, bet ir skonio. Per karšta kava gali būti karčia ir deginti liežuvį, o per šalta – neatskleidžia visų aromato niuansų.
Jei kava išeina šaltesnė nei įprastai, pirmiausia patikrinkite, ar aparatas spėja įšilti. Daugelis vartotojų, skubėdami, pradeda ruošti kavą iškart po aparato įjungimo, nepalaukę, kol jis pasieks reikiamą temperatūrą. Šiuolaikiniai aparatai paprastai turi indikatorių, kuris rodo, kada jie pasiruošę darbui. Palaukite, kol šis signalas pasirodys.
Kita dažna priežastis – puodeliai. Jei kavą pilate į šaltą puodelį, ji greitai atvėsta. Profesionalūs baristai visada pašildo puodelius prieš pilant kavą. Jūs galite tai padaryti paprasčiausiai perpylę į puodelį karštą vandenį ir palaukę minutę, arba naudodami aparato puodelių šildymo funkciją, jei tokia yra.
Jei aparatas turi temperatūros nustatymus, patikrinkite, ar jie teisingi. Kai kurie modeliai leidžia reguliuoti kavos temperatūrą, ir kartais šie nustatymai gali būti netyčia pakeisti.
Tačiau jei kava nuolat išeina per šalta, nors aparatas rodo, kad įšilęs, problema gali būti termobloke ar kaitinimo elemente. Tai jau techninė problema, kurią turėtų spręsti specialistas. Tas pats pasakytina ir apie per karštą kavą – jei aparatas perkaitina vandenį, gali būti sugadintas termostatas ar temperatūros jutiklis.
Svarbus niuansas: jei aparatas seniai nebuvo nukalkintas, kalkių nuosėdos gali trukdyti normaliam šilumos perdavimui, todėl kava gali būti netolygiai įkaitinta. Tai dar viena priežastis, kodėl reguliarus nukalkinimas toks svarbus.
Problema nr. 6: Kavos malūnėlis neveikia arba mala netolygiai
Šis punktas aktualus tiems, kurie naudoja automatinius aparatus su integruotu malūnėliu. Šviežiai maltų kavos pupelių aromatas – vienas didžiausių tokių aparatų privalumų, bet malūnėlis yra ir viena jautriausių dalių.
Jei malūnėlis visai neveikia, bet pats aparatas įsijungia, pirmiausia patikrinkite, ar kavos pupelių konteineryje yra pupelių. Skamba akivaizdžiai, bet kartais tiesiog pamirštame papildyti atsargas. Kai kurie aparatai turi jutiklius, kurie sustabdo veikimą, jei pupelių nėra, kiti – ne.
Jei pupelių yra, bet malūnėlis vis tiek nesisuka, problema gali būti užstrigusiose girnose. Tai gali nutikti, jei tarp girnų įstrigo kietesnis objektas arba jei kavos aliejus sukietėjo ir suklijavo mechanizmą. Daugelyje aparatų malūnėlio nustatymus galima pakeisti – pabandykite nustatyti stambesnius malimo nustatymus ir paleisti aparatą be kavos – kartais tai padeda išjudinti užstrigusį mechanizmą.
Netolygus malimas – tai problema, kuri laipsniškai blogėja. Jei pastebėjote, kad kavos milteliai kartais būna labai smulkūs, kartais stambesni, o kavos skonis tapo nelabai nuspėjamas, greičiausiai girnos nusidėvėjo. Kavos girnos, ypač keramikinės, yra ilgaamžės, bet ne amžinos. Priklausomai nuo naudojimo intensyvumo, jos gali tarnauti 5-10 metų ar net ilgiau, bet galiausiai vis tiek susidėvi.
Girnų keitimas – tai jau rimtesnis remontas, kurį turėtų atlikti specialistas. Klaipėdoje esantys servisai paprastai turi originalių dalių arba gali jas užsakyti. Kaina priklauso nuo aparato modelio, bet paprastai girnų keitimas kainuoja 50-150 eurų, kas vis tiek pigiau nei naujo aparato pirkimas.
Dar vienas patarimas: niekada nemalkite cukraus ar aromatizuotų kavos pupelių aparate su integruotu malūnėliu. Cukrus gali sukietėti ir sugadinti mechanizmą, o aromatizuotos pupelės palieka aliejų nuosėdas, kurios greitina girnų susidėvėjimą.
Problema nr. 7: Aparatas rodo klaidų pranešimus arba indikatoriai mirksi
Šiuolaikiniai kavos aparatai – tai maži kompiuteriai su daugybe jutiklių ir saugos mechanizmų. Kai kas nors ne taip, aparatas paprastai praneša apie tai per ekraną arba mirksėdamas indikatorius.
Pirmiausia – neskubėkite panikuoti. Daugelis klaidų pranešimų yra tiesiog priminimas atlikti kokią nors priežiūros procedūrą: ištuštinti kavos atliekų konteinerį, papildyti vandenį, nukalkinimo laikas. Šios problemos sprendžiamos per kelias minutes.
Jei turite aparato instrukciją, ten paprastai yra klaidų kodų lentelė su paaiškinimais. Jei instrukcijos nebeturite, įveskite į Google aparato modelį ir klaidos kodą – dažniausiai rasite atsakymą forumuose ar gamintojo svetainėje.
Kai kurie dažni klaidų pranešimai ir jų sprendimai:
Klaida dėl vandens sistemos – patikrinkite, ar vandens rezervuaras pilnas ir teisingai įstatytas, ar vandens išleidimo sistema neužsikimšusi.
Klaida dėl kavos atliekų konteinerio – ištuštinkite konteinerį, net jei jis atrodo ne visai pilnas. Kartais jutiklis reaguoja anksčiau nei konteineris fiziškai prisipildo.
Klaida dėl durų ar dangčių – patikrinkite, ar visi dangčiai, durelės ir moduliai teisingai uždaryti ir užfiksuoti. Kartais užtenka tiesiog atidaryti ir vėl uždaryti.
Bendroji sistemos klaida – pabandykite visiškai išjungti aparatą (ne tik mygtuku, bet ir ištraukti kištuką), palaukti 30 sekundžių ir vėl įjungti. Tai iš esmės „perkrauna” aparato elektroniką ir dažnai išsprendžia laikinus sutrikimus.
Tačiau jei klaidos pranešimas nuolat kartojasi, nors atlikote visus rekomenduojamus veiksmus, arba jei matote klaidą, kurios negalite identifikuoti, tai signalas kreiptis į specialistą. Šiuolaikinių aparatų diagnostika reikalauja specialios įrangos ir žinių.
Kada tikrai reikia kviesti specialistą ir kaip jį rasti Klaipėdoje
Nors daugelį problemų galite identifikuoti ir net išspręsti patys, yra situacijų, kai bandymas sutaupyti gali kainuoti dar brangiau. Štai kada tikrai verta kreiptis į profesionalą:
Kai problema susijusi su elektros sistema – jei jaučiate degėsių kvapą, matote kibirkščių, aparatas muša srovę ar išmuša saugiklius. Su elektra eksperimentuoti pavojinga.
Kai reikia ardyti aparatą – jei problema akivaizdžiai yra aparato viduje ir reikia išardyti korpusą, geriau patikėti profesionalui. Šiuolaikiniai aparatai turi daug smulkių dalių, kurias lengva pažeisti ar neteisingai surinkti.
Kai problema išlieka po visų jūsų bandymų – jei išbandėte visus įmanomus sprendimus, o aparatas vis tiek neveikia normaliai, specialistas turi diagnostikos įrangą, kuri padės tiksliai nustatyti problemą.
Kai aparatas dar garantijoje – jei bandysite taisyti patys, galite netekti garantijos. Visada pirmiausia patikrinkite garantijos sąlygas.
Klaipėdoje yra keletas būdų rasti gerą kavos aparatų remonto specialistą:
Oficialūs servisai – jei jūsų aparatas yra žinomo prekės ženklo (Delonghi, Saeco, Jura, Bosch ir pan.), patikrinkite, ar Klaipėdoje yra oficialus to prekės ženklo servisas. Oficialūs servisai turi originalias dalis ir specialistus, mokytus dirbti su konkrečiais modeliais.
Nepriklausomi remonto meistrai – Klaipėdoje veikia nemažai gerų nepriklausomų meistrų, kurie specializuojasi buitinės technikos, įskaitant kavos aparatų, remontu. Jų paslaugos dažnai pigesnės nei oficialiuose servise, bet svarbu pasirinkti patikimą meistrą su gerais atsiliepimais.
Parduotuvių remonto servisai – kai kurios didelės buitinės technikos parduotuvės turi savo remonto skyrius arba bendradarbiauja su servisais.
Prieš kviesdami meistrą, pasiruoškite:
– Žinokite aparato modelį ir pirkimo datą
– Aprašykite problemą kuo tiksliau – kada ji prasidėjo, kokie simptomai, ką jau bandėte daryti
– Pasidomėkite, ar meistras atvyksta į namus, ar reikia vežti aparatą į servisą
– Paklauskite apie preliminarią kainą – rimti specialistai paprastai gali bent apytiksliai įvertinti, kiek gali kainuoti remontas
Remonto kaina Klaipėdoje paprastai svyruoja nuo 20-30 eurų už paprastą diagnostiką ir valymą iki 150-200 eurų už sudėtingesnį remontą su dalių keitimu. Jei siūlomas remontas kainuoja daugiau nei pusę naujo aparato kainos, verta pagalvoti, ar neverta investuoti į naują įrenginį.
Ką daryti, kad aparatas tarnautų ilgiau ir problemos nekiltų
Geriausia problema – ta, kuri niekada neįvyksta. Tinkama kavos aparato priežiūra gali pratęsti jo tarnavimo laiką dvigubai ar net trigubai. Štai keletas praktinių patarimų, kaip išvengti dažniausių gedimų.
Reguliarus valymas – tai pagrindas. Kasdien ištuštinkite kavos atliekų konteinerį ir padėklą, nuplaukite kavos išleidimo sistemą. Kartą per savaitę išimkite ir kruopščiai išplaukite visas nuimamas dalis. Kavos aliejus ir likučiai kaupiasi greitai ir gali ne tik pabloginti kavos skonį, bet ir sukelti mechanines problemas.
Nukalkinimas pagal grafiką – neignoruokite aparato pranešimų apie nukalkinimą. Klaipėdos vanduo nėra itin kietas, bet kalkės vis tiek kaupiasi. Jei geriate daug kavos, nukalkinimą reikėtų atlikti kas 2-3 mėnesius. Jei mažiau – kas 4-6 mėnesius. Naudokite tik kavos aparatams skirtus nukalkinimo tirpalus.
Kokybės pupelės – pigios, aliejuotos ar aromatizuotos kavos pupelės gali greičiau užteršti aparatą ir susidėvėti malūnėlį. Investuokite į geresnes pupelius – tai atsipirks ir skoniu, ir aparato ilgaamžiškumu.
Vandens kokybė – jei Klaipėdos vanduo jūsų rajone ypač kietas arba turi specifinį skonį, verta naudoti filtruotą vandenį. Tai sumažins kalkių kaupimąsi ir pagerins kavos skonį. Tačiau niekada nenaudokite distiliuoto vandens – jis gali pakenkti aparato jutikliams.
Teisingas naudojimas – skaitykite instrukciją ir laikykitės gamintojo rekomendacijų. Nenaudokite per smulkiai maltų kavos miltelių, jei aparatas tam nėra skirtas. Neviršykite rekomenduojamų kavos kiekių. Leiskite aparatui užbaigti ciklą prieš išjungdami.
Reguliarios pertraukos – jei ruošiate daug kavos iš eilės, pavyzdžiui, kai turite svečių, darykite pertraukas. Aparatui reikia laiko atvėsti. Nuolatinis perkaitimas trumpina komponentų tarnavimo laiką.
Tinkama laikymo vieta – kavos aparatas neturėtų stovėti tiesioginėje saulės šviesoje, šalia viryklės ar kitų šilumos šaltinių. Taip pat svarbu, kad aplinkui būtų pakankamai vietos ventiliacijai – nestatykite aparato į ankštą kampą ar po spintele.
Jei ilgai nenaudosite aparato – pavyzdžiui, išvykstate atostogų – ištuštinkite vandens rezervuarą ir kavos pupelių konteinerį, išvalykite aparatą ir palikite jį sausoje vietoje. Stovintis vanduo gali sukelti pelėsių ar bakterijų augimą, o kavos pupelės gali sudrėkti ir prarasti skonį.
Šie paprasti įpročiai gali atrodyti kaip papildomas darbas, bet iš tikrųjų užima vos kelias minutes per dieną. Mainais gausite patikimą aparatą, kuris tarnaus daugelį metų ir kasdien džiugins puikia kava. Klaipėdoje, kur jūros drėgmė gali papildomai veikti elektroniką, tokia priežiūra dar svarbesnė.
Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus patarimas – jei pastebėjote kokią nors problemą, nedelskite. Maža problema, kurią ignoruojate, gali virsti didele ir brangia. Geriau skirti 10 minučių problemai identifikuoti ir išspręsti iškart, nei po mėnesio mokėti šimtus eurų už rimtą remontą ar naują aparatą.
HTML tags used:
,



